سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنج بودن

چهارشنبه 86 مهر 18 ساعت 7:35 عصر

بسم الله....

رنج بودن

«لَقَدْ خَلَقْنَا الْإنسانَ فیِ کَبَدٍ»

.که ما ( نوع ) انسان را به حقیقت در رنج و مشقت آفریدیم

آیه 4 سوره بلد

سیب زمینی ها هیچ وقت هیچ درد و رنج و مشقتی ندارن. واسه خودشون راحتن . درد و رنج هم از اون چیزاییه که فقط تو وجود آدمیزاد پیدا میشه منظورم از درد و رنج اون  درد فیزیکی نیست منظورم اون درد و رنجیه که  به انسانیت آدم بر می گرده  .

یه مدت پیش جایی بودم که یه مثلا استاد دانشگاه هم اونجا بود . استاده یه چند جفت گوش مفت گیر آورده بود داشت سخنرانی می کرد که آره من بعضی اوقات که میرم خونه از ترس اینکه مبادا نمره خوبی رو بد و یا نمره بدی رو خوب کرده باشم بیهوش میشم . مثلا منظورش این بود که من خیلی  حق و ناحق برام مهمه و از این صحبتها ولی منی که اونجا بودم می دونستم که همین آقا برا یه درس چهار واحدی نمره یه نفر رو که خودم هم می شناختمش از شش کرده بود شانزده ، نمره یکی دیگه هم از نه و نیم کرده بود پانزده و نیم ، عوضش نمره یه نفر دیگه رو یه هفت هشت ده نمره ای همینطوری کم کرده بود دقیقا نمی دونم از چند به چند ولی بعضی دوستان می دونن ان شاء الله تو بخش نظرات می نویسن کاش نمی دونستم لااقل اینقد نمی سوختم ازدیدن همچین وقاحتی و پر رویی .

یه چند ماهیه رئیس دانشگاهمون عوض شده و زده تو کار ساخت و ساز اساسی ،کلا سیستمش یه سیستم بلدوزریه خلاصه  یه مدت پیش جایی بودم و معاون مالی دانشگاه از دوباره مقادیری گوش مفت مناسب برای سخنرانی گیر آورده بود داشت سخنرانی می کرد که آره دانشگاه خیلی عقبه خیلی کار داره این حق دانشجو نیستش ما باید همه با هم این کار ها رو جمعش کنیم  یکی نبود بهش بگه هالو گیر آوردی مرتیکه تو خودت حدود دو ساله معاونت مالی دانشگاهی حالا که رئیس عوض شده نطقت وا . شده که فلان و بهمان تو این دو سال این چیزا یادت نبود  یعنی بوقلمون بودن تا این حد . 

و اون موقع آدم بعضی اوقات مجبوره ببینه و هیچ حرفی نزنه و بسوزه و بسازه یا این که بزنه سیم سیب زمینی بودن و خیال خودش رو راحت کنه . آسه بیاد آسه بره گربه شاخش نزنه

پ.ن : مرد را دردی اگر باشد خوش است ......درد بی دردی علاجش آتش است .

پ.ن : دانشگاه آزاد علاوه بر بیرون دادن گر گر دانشجو ، گر گر هم استاد دانشگاه می گیره حیف اسم استاد

التماس دعا

 


نوشته شده توسط : r_samen

گوشم با شماست[ حرف ]



این وبلاگ در گذر زمان

راننده تاکسی
مرگ اسطوره!
زندگی...
کف با کفایت جناب آقای مدیریت
جوانک سمج
نیمه پنهان کار فرهنگی
و اما مظلومیت شهید ...
سوال و سوال و سوال
به بهانه هفته دفاع مقدس
[عناوین آرشیوشده]